Nyomtatás

Garancia

Amennyiben garanciális problémát észlelt a nálunk vásárolt termék működésében, kérjük jelezze nekünk a kapcsolat menüponton keresztül.

Mennyi ideig tart a garanciális javítás?

A garanciális javítás ideje a márkaszerviz leterheltségétől és az esetleges hiányzó pótalkatrészek érkezésének idejétől függ. Átlagosan 2-3 hetet vesz igénybe a termék garanciális javítása.

Kapok cserekészüléket a javítás idejére?

Sajnos cserekészüléket nem tudunk biztosítani.

Mi történik, ha nem garanciális a javítás?

Ebben az esetben a szakszerviz kiállít egy szakértői véleményt, valamint ad egy árajánlatot a javítási költségekről.

Mi történik ha a terméket nem tudom személyesen eljuttatni a szervizbe, hogyan tudom a garanciális javítást intéztetni?

Futárszolgálattal, vagy Postai csomagként, a termék méretétől függően..

3 napon belüli meghibásodás /termék cseréje/

Ha az Ön által vásárolt és a 151/2003-as Korm.rendelet hatálya alá tartozó termék a vásárlástól számított 3 munkanapon belül meghibásodott, azt az eredeti termékkel megegyező típusú új termékre kicseréljük feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. Ha cserére nincs lehetőség (pl. ha éppen nincs raktáron az adott típus), akkor a forgalmazónak törekednie kell, még a meghibásodott termékkel megegyező termék készleten lesz- a 15 napos határidő alatti kicserélésre.

A 3 munkanapon belüli csere fontos tudnivalói

·         A termék rendeltetésszerű használat melletti minőségi hibája.

·         A termék gyári tartozékai, eredeti csomagolása, doboza nélküli visszajuttatása kártérítési igényük érvényesítését vonja maga után.

·         Az ellenérték megfizetését igazoló jótállási jegy,bizonylat bemutatása.

3 munkanapon túli meghibásodás

Amennyiben a termék a 3. munkanapot követő nap hibásodik meg, a szavatosság vagy a jótállás szabályai lesznek irányadóak. Kötelező jótállás a fogyasztói szerződés [Ptk. 685. § e) pontja] keretében értékesített, és a 151/2003. jogszabály mellékletében felsorolt új, tartós fogyasztási cikkekre terjed ki. A jótállási határidő a termék fogyasztó részére történő átadásának napjával kezdődik. A fogyasztó a hiba észlelése után a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül köteles jótállási kifogását a forgalmazóval közölni.

A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét. A jótállás időtartalma a jótállási jegyen van feltüntetve. A forgalmazó köteles a vásárlónak a fogyasztási cikkel együtt - külön kérés nélkül - a jótállási jegyet átadni. A jótállás a fogyasztó törvényből eredő jogait nem érinti. A vásárló hibás teljesítés esetén jogosult:

·         elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelni kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;

·         ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A fogyasztó a választott szavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott kárt a fogyasztó köteles a kereskedőnek megtéríteni kivéve, ha az áttérésre a kötelezett magatartása adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

A megvásárolt termékek mellé kapott számlát/blokkot, valamint a garancialevelet minden esetben meg kell őrizni, ugyanis ezzel tudja igazolni a vásárlást, illetve a garancia kezdetének idejét. Kérjük, a garanciajegyet minden esetben olvassa el átvételkor! A garancia értelemszerűen a garanciajegyen feltüntetett ideig érvényes.

A meghibásodott termékek garanciális javítása alatt sajnos cserekészüléket nem minden esetben tudunk biztosítani.

Elveszett jótállási jegyet sajnos nem áll módunkban pótolni.

A garanciát kizáró feltételek

·         A használati-kezelési útmutatótól eltérő helytelen használat, tárolás, karbantartás,

·         Elemi csapás (pl.: villámcsapás, túlfeszültség,tűz,víz,korrózió,kosz) okozta károsodás.

·         Baleset okozta károsodás.( pl.: elejtés, hanyag használat),

·         Szakszerűtlen, nem a szerelési útmutató szerinti összeszerelés, kezelés kivéve, ha a hiba a szerelési útmutatónak megfelelő összeszerelés ellenére keletkezett.

·         "Házilag" végzett szakszerűtlen beavatkozás, javítás, bővítés, átalakítás miatt keletkező meghibásodások.

·         Hibásan telepített, nem jogtiszta szoftver vagy vírus okozta meghibásodás, továbbá bármilyen rendszer meghibásodása esetén olyan, a termékben keletkezett kár, amelynek részeként vagy amellyel a terméket együtt használják.

·         Módosított, megrongált, olvashatatlanná tett típusszám vagy gyártási szám esetén. A fenti okokból meghibásodott termékek jótállási határidőn belüli javítási költsége a vásárlót terhelik.

A javítási határidő

A fogyasztó a hiba észlelése után, a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül köteles jótállási kifogását a forgalmazóval közölni. A meghibásodott termék javítása esetén, a termék jótállási ideje meghosszabbodik a termék hibájának közlésétől számítva annyi idővel, amíg a terméket a fogyasztó a javítás után újra át nem veszi.

Az interneten keresztül történő vásárlástól való elállás

Erről a 45/2014 (II.26) számú kormányrendelet rendelkezik. Webáruházunkban történő megrendelés és annak visszaigazolása magyar nyelven történik. A szerződéskötés magyar nyelven történik.
A megrendeléssel és visszaigazolással kapcsolatos szerződéskötés nem minősül írásban kötött szerződésnek, a szerződés nem kerül iktatásra és utólag nem lesz hozzáférhető.
Amennyiben a 45/2014. (II. 26.) számú Kormányrendelet hatálya alá tartozó szerződéses vásárlástól a fogyasztót indokolás nélküli elállási jog illeti meg: A fogyasztó elállási vagy felmondási jogát, 1) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
1/a) a terméknek, több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik,az utoljára szolgáltatott terméknek,
1/b) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
1/c) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;
2) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
Az 1. pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy elállási jogát a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

A Fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása

A fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jogát egy felmondási nyilatkozattal vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja. Az elállási jog gyakorlása határidőben érvényesíttetnek tekintendő, ha a fogyasztó elállási jogát tartalmazó nyilatkozatát az 1.és a 2. pontban meghatározott határidő előtt elküldi társaságunknak. A határidőben történő elállási jognyilatkozat megtételének és elküldésének bizonyítása a fogyasztót terheli. Honlapunkon keresztül elállást nem közölhető.

A fogyasztó az elállási jognyilatkozata megtételét követően köteles a megrendelt terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállási jognyilatkozata közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve Cégünknek vagy Cégünk által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. Cégünk nem vállalja a termék visszafuvarozását. A visszajuttatás határidőben történik, ha a terméket a fogyasztó a határidő lejárta előtt elküldi Cégünknek. A fogyasztó viseli a termék közvetlen visszaküldésének, visszajuttatásának költségét (pl: szállítási, utazási költség). Cégünk nem vállalja ennek a költségnek viselését. A termék visszaküldése postai csomagként nem küldhető vissza. Cégünk a vételárat és a teljesítéssel felmerült költséget (továbbiakban vételár) a hatályos jogszabályokban rögzítetteknek megfelelően hiánytalanul visszautalja a vásárló részére. Cégünknek mindaddig visszatartási joga van a vételár visszafizetését tekintve ameddig a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta vagy kétséget kizáróan nem tudta igazolni a visszaküldést.
A fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel és a rendeltetésellenes használat során keletkezett kárért. Cégünk polgári eljárás útján érvényesíti kárának megtérítését.

A megrendelő elállási jogát a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 29. § (1) bek. foglalt esetekben nem gyakorolhatja. Az elállási jog gyakorlása során a fogyasztó a jóhiszeműség és tisztesség követelményeinek és az elvárható magatartás elvének megfelelően köteles eljárni, jogát rendeltetésének megfelelően köteles gyakorolni. Az elállási jog gyakorlása nem vezethet a joggal való visszaéléshez.
Az árak honlapunkon történő megjelenésüktől kezdve érvényesek kivéve, ha azok minden gondosság ellenére hibásan kerültek feltüntetésre, - különösen a nyilvánvaló elírások, az általános forgalmi értéktől jelentősen eltérő vagy rendszerhiba folytán megjelenő árak-illetőleg egyéb kedvezőtlen események hatása miatt fenntarthatatlan árváltozások esetén, akkor cégünk nem köteles a megrendelt terméket hibás áron szállítani, hanem a megrendelő tájékoztatása mellett felajánlja a helyes áron történő kiszállítást vagy ha ez a megrendelőnek nem felel meg, akkor elállhat a szerződéstől. Az ajánlattételtől, a szerződéstől a teljesítésig bármelyik fél kötelezettségek nélkül elállhat.
A megrendeléssel a fent említettek a szerződés tartalmának részévé válnak.

Jótállási tájékoztató

Jótállásról, Kellék-és Termékszavatosságról szóló tájékoztatás

Cégünk és a fogyasztó között megkötött szerződésekre Jótállási és Szavatossági (kellék- és termékszavatosság) kötelezettség áll fent, melyre a 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2013. (IX.22.) Kormányrendelet megfelelő rendelkezései vonatkoznak. Ugyanazon hiba miatt jótállási és kellékszavatossági igény, illetve jótállási és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető.

Jótállás

Amennyiben Cégünk a szerződés megkötésekor a teljesítésre (termékek szolgáltatása) jótállási kötelezettséget vállal vagy jogszabályi előírás alapján jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt helytállni tartozik az értékesített termékekért. Ebben az esetben Cégünk a helytállási kötelezettség alól akkor mentesülhet, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett, vagyis a hiba a nem rendeltetésszerű használat következménye.
Jótállás esetén a Cégünktől megvásárolt termékekre hibás teljesítés esetén a termék átadásától, vagy ha az üzembe helyezést Cégünk végezte az üzembe helyezéstől kell számítani a jótállási határidőt. A jótállás során megkülönböztetendő a kötelező jótállás (151/2013. Kormányrendelet) és a vállalt jótállás.

Kötelező jótállás

A kötelező jótállást Cégünk és a fogyasztók között a 151/2013. Kormányrendelet határozza meg. Ez tartalmazza a kötelező jótállás alá tartozó termékek körét és a jótállás kötelező határidejét, amely 1 év.

Vállalt Jótállás

Vállalt jótállás esetén a Cégünk által meghatározott termékek értékesítésekor a honlapon és a jótállási jegyen feltüntetett jótállási időt vállal. Vállalt jótállás alapján a jótállásra vonatkozó feltételeket a jótállási jegyen közöljük.

Jótállási jogok

Jótállás alapján a fogyasztót ugyanazon jogok illetik meg, mint Kellékszavatosság esetén. A fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a Szavatossági jogosultságoktól függetlenül is megilletik. A nem fogyasztókra vonatkozó jótállási jogokat és feltételeket külön jótállási feltételek tartalmazzák.

Kellékszavatosság

Cégünkkel szemben hibás teljesítés esetén kellékszavatossági igény érvényesíthető a Polgári Törvénykönyv alapján. Ennek során szavatossági jogok választhatóak az arányosság elvét követve Ön-választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
kijavítást vagy kicserélést kérhet, kivéve, ha az ezek közül a választott igény teljesítése lehetetlen vagy Cégünk/Vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Amennyiben a kijavítást vagy kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Cégünk/vállalkozás adott okot.
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.

Kellékszavatossági igény érvényesítése

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a VIDEO2000 Stúdió Kft. nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az kellékszavatosság pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igény

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igény érvényesítésének határideje

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

·         a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

·         a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

·         a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Az árak honlapunkon történő megjelenésüktől kezdve érvényesek kivéve, ha azok minden gondosság ellenére hibásan kerültek feltüntetésre, - különösen a nyilvánvaló elírások, az általános forgalmi értéktől jelentősen eltérő vagy rendszerhiba folytán megjelenő árak-illetőleg egyéb kedvezőtlen események hatása miatt fenntarthatatlan árváltozások esetén, akkor cégünk nem köteles a megrendelt terméket hibás áron szállítani, hanem a megrendelő tájékoztatása mellett felajánlja a helyes áron történő kiszállítást vagy ha ez a megrendelőnek nem felel meg, akkor elállhat a szerződéstől. Az ajánlattételtől, az előszerződéstől, a szerződéstől a teljesítésig bármelyik fél kötelezettségek nélkül elállhat.

A megrendeléssel a fent említettek a szerződés tartalmának részévé válnak

Aktuális oldal linkje

QR-Code dieser Seite

Kapcsolat

Video 2000 Stúdió Kft.

Cím: 5100 Jászberény, Dózsa György út. 25.
Tel.: Fax.: 57/502-290,  20/275-1844

Információ és technikai segítség:

A kapcsolati menüponton keresztül